Ξεχάστε τη Λαπωνία της Αυστρίας είναι η απάντηση στις απόλυτες διακοπές για σκι Χριστουγέννων – στη μισή τιμή

By | November 24, 2023

Μάθετε τι συνέβη όταν μια οικογένεια άλλαξε ένα ταξίδι για να δει τον Άγιο Βασίλη με διακοπές για σκι στην Αυστρία

Ένα ταξίδι για να δεις τον Άγιο Βασίλη στη Λαπωνία βρίσκεται στην κορυφή της χριστουγεννιάτικης λίστας κάθε παιδιού. Για τους γονείς των αληθινών πιστών, αυτό αποτελεί ένα μοναδικό πρόβλημα που καμία υπηρεσία παράδοσης την επόμενη μέρα δεν μπορεί να λύσει. Οι κρατήσεις έχουν τόση ζήτηση με εταιρείες όπως το Santa’s Lapland που τα ταξίδια στο βορρά εξαντλήθηκαν το 2023 και η διαθεσιμότητα είναι ήδη πολύ περιορισμένη το 2024.

Εκτός από τη ζήτηση, τα διήμερα ταξίδια για να δείτε τον Άγιο Βασίλη μπορεί να κοστίσουν έως και 3.000 £ ανά άτομο. Αυτό παρουσιάζει ένα δεύτερο δίλημμα για τους γονείς που αγαπούν τις διακοπές του σκι, όπως εγώ: για ένα κλάσμα της τιμής, θα μπορούσατε εύκολα να περάσετε μια εβδομάδα στις πίστες με τα αγαπημένα σας πρόσωπα. Σκι ή Άγιος Βασίλης – η συζήτηση αμφισβητείται τόσο έντονα όσο η λίστα των άτακτων ανδρών.

Ήμουν στη μέση αυτού του διαγωνισμού τα περασμένα Χριστούγεννα όταν η εξάχρονη κόρη μου, η Evie, ζήτησε την ευκαιρία να γνωρίσει τον μεγάλο άντρα από κοντά. Είναι μαγικό να βλέπεις τα παιδιά σου τόσο μαγνητισμένα από τη νεανική αισιοδοξία, αλλά οφείλω να ομολογήσω: επέλεξα το σκι.

Ποιος χρειάζεται να δει τον Άγιο Βασίλη στη Λαπωνία όταν έχετε φρέσκια σκόνη για χιονόμπαλες, χριστουγεννιάτικη αγορά με ανοιχτή φωτιά και βάφλες, σκι στο κατώφλι σας και ρέστα στην τσέπη σας; Όχι εμείς (τουλάχιστον αυτό ήθελα να αποδείξω).

Rebecca Miles και οικογένεια, St. Johann, ΑυστρίαRebecca Miles και οικογένεια, St. Johann, Αυστρία

Η Ρεβέκκα και η οικογένειά της ανακάλυψαν γιορτινές χαρές στο αυστριακό θέρετρο St. Johann

Ξεχάστε τη Φινλανδία

Πρώτα, βρείτε έναν προορισμό που ανταγωνίζεται τη Λαπωνία. Προορισμός μου είναι η μπαρόκ πόλη του St. Johann στο αυστριακό Τιρόλο, μια ώρα μεταφορά από το αεροδρόμιο του Ίνσμπρουκ, όπου σας περιμένουν οικογενειακές χειμερινές διακοπές γεμάτες γιορτές και χωρίς το εντυπωσιακό τίμημα.

Πριν από τα Χριστούγεννα, οι Άλπεις είναι μαγικές και υπάρχουν πολλές άλλες παραδόσεις που είναι εξίσου μαγευτικές με την εορταστική φινλανδική καρδιά του Άγιου Βασίλη. Τόσο αξιολάτρευτο που το παιδί σας θα ξεχάσει γρήγορα ότι δεν έχει γνωρίσει πραγματικά το πρωτότυπο, όπως ήλπιζα τουλάχιστον.

Γιατί υπάρχει μόνο ένας περιορισμός. Η Αυστρία μπορεί να έχει πολλά χιονισμένα πευκοδάση, χιόνι και λάμψη, αλλά οι ντόπιοι δεν πιστεύουν στον Άγιο Βασίλη. Αντίθετα, είναι ο Χριστός Παιδί που φέρνει τα δώρα και η μεγάλη μέρα για να γιορτάσουμε με την οικογένεια είναι η παραμονή των Χριστουγέννων, όχι η ημέρα των Χριστουγέννων. Σίγουρα μια μικρή λεπτομέρεια.

Η κόρη μου Εύη, η μητέρα μου και εγώ δεν τα μάθαμε όλα αυτά από τον Κρίστιαν, τον εκπαιδευτή του σκι μας, την πρώτη μέρα του τριήμερου διαλείμματος (μία παραπάνω από ό,τι θα κάναμε στη Λαπωνία) στα μέσα Δεκεμβρίου.

Φτάσαμε ακριβώς στην ώρα μας για την πρώτη μέρα της χειμερινής περιόδου και το ξενοδοχείο μας, το Sentido Alpenhotel Kaiserfels, βρισκόταν σε μικρή απόσταση με το αυτοκίνητο από τη γόνδολα Eichenhof στην άκρη των 43 χιλιομέτρων εύκολων πλαγιών του St. Johann (περισσότερα εκ των οποίων είναι παρακάτω). Οδός στο γειτονικό Kitzbühel).

Δεδομένης της διαφοράς ηλικίας έξι δεκαετιών, είχαμε επιλέξει να χρησιμοποιήσουμε τις ιδιωτικές υπηρεσίες του Christian αντί να χωριστούμε σε διαφορετικές τάξεις. Ήταν η τέταρτη φορά της Εύης στο χιόνι, οπότε η σύντομη βόλτα με γόνδολα στον μεσαίο σταθμό και μια απαλή μπλε κατάβαση ήταν ιδανική. Καθώς ακολουθούσε στενά τα σκι του οδηγού μας, χρησιμοποιώντας τα χέρια της για να αναδημιουργήσει τα φτερά του αεροπλάνου για να τη βοηθήσει να γυρίσει, η μητέρα μου και εγώ ήμασταν χαρούμενοι που ήμασταν πίσω στο χιόνι τόσο νωρίς στη σεζόν.

St. Johann, ΑυστρίαSt. Johann, Αυστρία

Η χριστουγεννιάτικη αγορά του St. Johann ήταν τόσο ατμοσφαιρική όσο ένα διάσημο γερμανικό φεστιβάλ – Michael Werlberger

Τιρολέζικες παραδόσεις

Είχα υποσχεθεί στην Εύη ένα χριστουγεννιάτικο ταξίδι γεμάτο παραδόσεις, αλλά δεν ανέφερα αναλυτικά τι θα ήταν αυτό. Μετά από ένα πρωινό σκι, κατευθυνθήκαμε στη Χριστουγεννιάτικη Αγορά του St. Johann για λίγη εορταστική διασκέδαση αυστριακού τύπου.

Η αγορά στο ιστορικό κέντρο του χωριού, με τα κτίρια της, βαμμένα περίτεχνα σε πράσινο, κίτρινο και κρεμ, ήταν το ίδιο ατμοσφαιρική όσο περιμέναμε από μια περίφημη γερμανική χριστουγεννιάτικη εκδήλωση. Μια σειρά από όμορφα διακοσμημένα ξύλινα σαλέ πλαισίωναν την πλατεία, που πουλούσαν τα πάντα, από σπιτικά ξύλινα διακοσμητικά και πλεκτά κασκόλ και γάντια μέχρι τοπικά αποσταγμένο τζιν, κοσμήματα και μέλι.

Η βάση ψησίματος μπισκότων ήταν η τέλεια εισαγωγή στα Χριστούγεννα στην Αυστρία για την Evie. Της έδωσαν ζύμη και δύο ντόπιοι εθελοντές της έδειξαν τον καλύτερο τρόπο για να τη μετατρέψει σε γλυκά, τρυφερά μπισκότα. Είπαν λαογραφικές ιστορίες για τον φιλικό Άγιο Νικόλαο και τον μελαχρινό σύντροφό του Κράμπους. Το ζευγάρι είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Advent στην Αυστρία.

St. Johann, ΑυστρίαSt. Johann, Αυστρία

Περιηγηθείτε σε μια συλλογή από όμορφα διακοσμημένα ξύλινα σαλέ που προσφέρουν δώρα, γλυκές λιχουδιές και διασκέδαση – Michael Werlberger

Η επίφοβη, αλλά και πολυαναμενόμενη Ημέρα του Krampus είναι η 5η Δεκεμβρίου, όταν οι άνθρωποι ντύνονται και σηκώνονται σε κακοτοπιές. Η γιορτή του Αγίου Νικολάου ακολουθεί 24 ώρες μετά, όταν τα καλά παιδιά ανταμείβονται με γλυκά, φιστίκια και μανταρίνια. Γοητευμένη από τις ιστορίες, η Evie δεν έκανε ούτε μια ερώτηση για τον Άγιο Βασίλη.

Αν ήμασταν στη Λαπωνία μπορεί να είχαμε φάει κάτι leipajuusto (ένα μαλακό τυρί, ψητό και γαρνιρισμένο με μούρα). Αλλά στο St. Johann επιλέξαμε τις δημοφιλείς βάφλες με σάλτσα σοκολάτας και τις φάγαμε δίπλα σε ένα λάκκο με φωτιά, συνοδευόμενες από ένα φλιτζάνι Campari και ζεστό κρασί ιβίσκου. Άλλες οικογένειες έφεραν τα δικά τους ραβδιά και τύλιξαν γύρω τους ζύμη για να το φρυγανίσουν στη φωτιά. Που ονομάζεται κολλήστε ψωμίΑργότερα βρήκαμε μια παράγκα όπου τα πουλούσαμε για πλάκα.

Οικογενειακός πλούτος

Την επόμενη μέρα ήμασταν πίσω στις πίστες. Οποιαδήποτε χαρά μπορεί να είχε η Εύη από τη γνωριμία με τον Άγιο Βασίλη, έγινε ασήμαντη καθώς έφτασε στο τέλος της πρώτης της κόκκινης πλαγιάς, την οποία γιόρτασε ξεκινώντας μια χιονοπόλεμο με την οικογένεια.

Μια βόλτα με έλκηθρο με άλογα ήταν ένα αποκορύφωμα για όλη την οικογένεια

Μια ολόκληρη μέρα στις πίστες είναι σπάνιο φαινόμενο σε διακοπές σκι με παιδιά, γι’ αυτό περάσαμε τον υπόλοιπο χρόνο μας εξερευνώντας τη χώρα των θαυμάτων του χειμώνα. Κάποιοι δεν θα ήταν παράταιροι στη Λαπωνία – μια βόλτα με έλκηθρο με άλογα μέσα από τα δέντρα στο Gasteig, για παράδειγμα – αλλά άλλοι δεν θα ήταν – το Murmis Kinderland, ένα soft play center στο Kirchdorf στο Τιρόλο.

Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Άγιος Βασίλης απουσίαζε εμφανώς σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού μας, αλλά αυτό δεν μείωσε το πνεύμα των Χριστουγέννων. Τολμώ να πω ότι η Εύη μετά βίας το παρατήρησε. Επιστρέψαμε στο σπίτι με ένα παραμυθένιο, γιορτινό συναίσθημα και τη δική μας νέα παράδοση -το σκι σαν οικογένεια- που ελπίζω η Εύη να μην σταματήσει ποτέ να πιστεύει.