Καλοκαιρινές διακοπές στο ιταλικό φυσικό πάρκο Adamello-Brenta

By | April 20, 2024

Η πισίνα ήταν άδεια – ίσως επειδή το νερό ήταν πολύ κρύο για τους Ιταλούς στους 22°C. Ήταν επίσης έτοιμο να κλείσει. Όποιος κι αν ήταν ο λόγος, είχαμε για τον εαυτό μας το υπέροχο Biolago di Pinzolo, μια κολυμβητική λίμνη που τρέφεται με πηγές, φιλτραρισμένη με φυτά. Καθώς ο γιος μου και εγώ κολυμπούσαμε, στη δασώδη πλαγιά από πάνω μπορούσαμε να διακρίνουμε το μικροσκοπικό ερημητήριο του San Martino με κόκκινη στέγη, όπου, σύμφωνα με το μύθο, ένας ερημίτης επέζησε με το ψωμί μιας ήμερης αρκούδας.

Είχαμε έρθει στα βουνά της βόρειας Ιταλίας για εναλλακτικές οικογενειακές διακοπές, μακριά από τις πόλεις honeypot και τα παραλιακά θέρετρα νοτιότερα.

Μετά το κολύμπι, περπατήσαμε στο Parco Pineta, όπου οι οικογένειες έκαναν πικ-νικ και οι έφηβοι επωφελήθηκαν από τα πολλά αθλητικά γήπεδα και το μπολ του σκέιτμπορντ. Φαινόταν να υπάρχει κάτι για όλους – ακόμη και οι ιθαγενείς επικονιαστές εντόμων φροντίζονταν με ένα σχοινί με αγριολούλουδα και ένα ξενοδοχείο μελισσών.

Η περιοχή περιλαμβάνει ελατοδάση και λιβάδια, παγετώνες και καταρράκτες, κοιλάδες και απόκρημνες βραχώδεις κορυφές

Μπορεί να φανεί περίεργο να τρελαίνεσαι για μια τεχνητή πισίνα σε ένα όμορφα διαμορφωμένο δημόσιο πάρκο, όταν τα γύρω βουνά προσφέρουν μια ιλιγγιώδη σειρά από δραστηριότητες σε ένα πιο δραματικό περιβάλλον, αλλά το Biolago di Pinzolo είναι ένα από τα πολλά νεότερα αξιοθέατα που προσθέτουν στην ελκυστικότητα του Adamello. – Φυσικό Πάρκο Brenta το καλοκαίρι.

Η περιοχή βρίσκεται ανάμεσα στις ιταλικές Άλπεις και το δυτικότερο τμήμα των Δολομιτών, με την κοιλάδα Rendena να αποτελεί το σύνορο μεταξύ των δύο. Χάρη στη γεωποικιλότητα των δύο οροσειρών, η περιοχή αποτελεί γεωπάρκο της UNESCO. Αυτό σημαίνει ότι η περιοχή περιλαμβάνει πευκοδάση και λιβάδια, παγετώνες και καταρράκτες, κοιλάδες και απόκρημνες βραχώδεις κορυφές. Ωστόσο, σχετικά λίγοι άνθρωποι εκτός Ιταλίας κάνουν διακοπές σε αυτόν τον βόρειο θύλακα, επιλέγοντας αντ ‘αυτού το πιο διάσημο Τιρόλο κοντά στα αυστριακά σύνορα: το 80% των καλοκαιρινών τουριστών στο φυσικό πάρκο είναι Ιταλοί και οι ξένοι επισκέπτες που έρχονται τείνουν να ταξιδεύουν απευθείας εκεί. βουνά για να αντιμετωπίσετε τη via ferrata ή να σκαρφαλώσετε στις όψεις των βράχων. Ο 13χρονος γιος μου και εγώ ήμασταν εκεί για να ανακαλύψουμε το φυσικό πάρκο με πιο ήπιο τρόπο.

Η βάση μας για τις πρώτες μέρες ήταν το Pimont Alpine Chalet, ένας ξενώνας τριών υπνοδωματίων, δύο μίλια από το Pinzolo. Το σαλέ ήταν ένα από μια συλλογή επτά πέτρινων κτιρίων που κάποτε φιλοξενούσαν οικογένειες που έβοσκαν ζώα στις πλαγιές των βουνών. Το σαλέ ανακαινίστηκε το 2021 από την Chiara Maestri και τον δασολόγο σύζυγό της Loris Panizza. Το αυθεντικό ξύλο έχει χρησιμοποιηθεί όπου είναι δυνατόν για να διατηρηθεί το πνεύμα.

Το άνοιγμα στη μέση της πανδημίας ήταν λιγότερο από το ιδανικό, αλλά η Κιάρα χρησιμοποίησε τον χρόνο για να μάθει να ψήνει και τα αποτελέσματα είναι υπέροχα. Το πρωινό στο σαλέ είναι μια γιορτή με τοπικά προϊόντα – γιαούρτι από μια κοντινή φάρμα, μούρα από τον κήπο, μέλι από τις κυψέλες του σαλέ και σπιτικά κέικ που είναι τόσο ελαφριά που είναι απολύτως αποδεκτό να έχετε τουλάχιστον δύο φέτες για πρωινό.

Γύρω από μια τυρκουάζ λίμνη, το πάρκο περιπέτειας μοιάζει με το βρετανικό Go Ape με στεροειδή

Το σαλέ βρίσκεται σε υψόμετρο 1.000 μέτρων και προσφέρει μονοπάτια πεζοπορίας στις κοιλάδες Nambrone και Rendena από την μπροστινή πόρτα. Το ένα μονοπάτι οδηγεί στο μονοπάτι Amolacqua, ένα κυκλικό μονοπάτι που δημιουργήθηκε πρόσφατα που διατρέχει τον πεντακάθαρο ποταμό Sarca, γεμάτο με πέστροφες, πάνω από ψηλά ξύλινα μονοπάτια μέσα στο δάσος και μετά τον καταρράκτη Amola. Με μήκος λίγο λιγότερο από ένα μίλι, επίπεδο και αρκετά φαρδύ για καροτσάκια, απευθύνεται σε οικογένειες και μας έδωσε μια σύντομη αλλά έντονη εισαγωγή στην πράσινη και μπλε χώρα των θαυμάτων που περιβάλλει το σαλέ.

Μια άλλη νέα εξέλιξη για οικογένειες είναι το Montagnoli Adventure Park. Γύρω από μια τυρκουάζ λίμνη που παρέχει νερό για τεχνητό χιόνι το χειμώνα, είναι σαν το βρετανικό Go Ape με στεροειδή. Ο γιος μου ρίχτηκε δυναμικά στην πορεία ενώ εγώ τον ακολούθησα γενναία μέχρι που φτάσαμε στο πιο δύσκολο επίπεδο και ο φόβος μου για τα ύψη κυριάρχησε. Ωστόσο, αναγκάστηκα να σκαρφαλώσω το φερμουάρ κατά μήκος της λίμνης, ουρλιάζοντας όλη την ώρα. Στη συνέχεια αντιμετωπίσαμε το νερό, στη σύγχυση της σχολικής ομάδας στην όχθη.

Το σύμβολο του φυσικού πάρκου Adamello Brenta είναι μια αρκούδα και ήμουν περίεργος (εντάξει, φοβόμουν) για το αν ήταν πιθανό να συναντήσουμε έναν στην πεζοπορία μας την επόμενη μέρα. Στο πρωινό στο σαλέ, ο Alessandro Beltrami από τους οδηγούς του βουνού Madonna di Campiglio τόνισε ότι οι θεάσεις ήταν εξαιρετικά σπάνιες. Καθησυχασμένοι, οδηγήσαμε το τελεφερίκ Grostè στα περίχωρα της Madonna di Campiglio και ο γιος μου εξήγησε: «Αυτή είναι η πρώτη φορά που ανυπομονούσα ποτέ να κάνω μια βόλτα».

Το προηγούμενο βράδυ, ο Alessandro μας είχε οδηγήσει στο Cornisello Alpine Hut, ένα πρόσφατα ανακαινισμένο εστιατόριο με δωμάτια, όπου φάγαμε δείπνο πάτωμαderli (ζυμαρικά με τυρί ψωμί) και νιόκι πολέντα, ακολουθούμενα από στρούντελ μήλου – χορταστικό φαγητό στο βουνό για όποιον έχει περάσει τη μέρα καίγοντας θερμίδες στις πίστες. Η επίσκεψή μας συνέπεσε με μια καταιγίδα και μετά βίας μπορούσαμε να δούμε το μονοπάτι έξω, πόσο μάλλον το εντυπωσιακό ηλιοβασίλεμα. Αντίθετα, η καλύβα φαινόταν να επιπλέει σε μια θάλασσα από σύννεφα.

Η θέα των Δολομιτών Brenta είναι μαγευτική – απόκρημνες, τραχιές κορυφές σε έναν γαλάζιο ουρανό

Ευτυχώς, οι ουρανοί ήταν καθαροί για την πεζοπορία μας από το πέρασμα Grostè. Στα 2.440 μέτρα το τοπίο είναι γυμνό και στεγνό, αλλά η θέα των Δολομιτών Brenta είναι μαγευτική – απόκρημνες, οδοντωτές κορυφές σε έναν γαλάζιο ουρανό. Ξεκινάμε και ακολουθούμε ένα βραχώδες μονοπάτι μέχρι το Rifugio Tuckett, μέρος ενός δικτύου καταφυγίων που συνδέονται με μονοπάτια πεζοπορίας και μέσω ferratas. Διοικείται από το τοπικό αλπικό κλαμπ, έχει 120 κρεβάτια και ένα εστιατόριο όπου κεράσαμε ένα σνακ ενώ ο Alessandro έδειξε μια κόκκινη κουκκίδα στην απέναντι όψη βράχου, που αποδείχθηκε ότι ήταν φίλος του που ανέβαινε σε μια δημοφιλή διαδρομή αναρρίχησης. Συνεχίσαμε την κατάβαση από το Rifugio Tuckett ύψους 2.272 μέτρων. Οι θάμνοι και τα αγριολούλουδα έδωσαν τη θέση τους στα δέντρα καθώς μπαίναμε στην κοιλάδα, σταματώντας συχνά για να απολαύσουμε την πανοραμική θέα σε δασώδεις κοιλάδες και χιονισμένες κορυφές.

Από το Rifugio Casinei, όπου σταματήσαμε για να φάμε περισσότερο αμυλούχο ορεινό φαγητό, το μονοπάτι οδηγούσε πίσω στη Madonna di Campiglio. Το θέρετρο ήταν ένα δημοφιλές καταφύγιο των Αψβούργων στα τέλη του 19ου αιώνα και η τοποθεσία ενός από τα πρώτα ξενοδοχεία της περιοχής, του Relais des Alpes. Διατηρεί την πολυτελή αίσθηση του με κομψά καταστήματα και εστιατόρια με αστέρια Michelin. Αλλά οι λιγότερο λαμπεροί γείτονες προλαβαίνουν. Φάγαμε στο Il Rendenèr στο Pinzolo, το οποίο άνοιξε τον Δεκέμβριο του 2021 και γιορτάζει τα τοπικά προϊόντα, με πιάτα όπως ψητή καστανή πέστροφα με κρέμα σέλινου και ελάφι με ψητό μαύρο λάχανο.

Περάσαμε τις δύο τελευταίες μας νύχτες στο Pra de la Casa, ένα σαλέ αιώνων που περιβάλλεται από άγρια ​​λιβάδια. Όταν συνοδεύαμε την Eleanora (Noris) Cunaccia σε ένα ταξίδι αναζήτησης τροφής, έγινε ένα μικρό διάλειμμα από το πλούσιο φαγητό του βουνού. Η Noris είναι εξπέρ στα άγρια ​​φυτά από τα οποία φτιάχνει όλα τα είδη κομπόστες και σιρόπια (διαθέσιμα διαδικτυακά στο primititivizia.it). Από την Pra de la Casa περπατήσαμε σιωπηλοί στο λιβάδι και στο ηλιόλουστο δάσος.

Στην πορεία, η Νόρις σταμάτησε για να μας δείξει ένα μικρό βότανο με γεύση αγγουριού, ένα κίτρινο λουλούδι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αντί για πυτιά για την παρασκευή τυριού, ένα γαϊδουράγκαθο που χρησιμοποιεί για το ριζότο και άγριες φράουλες όχι μεγαλύτερες από το μικρό μου νύχι, αλλά γεμάτη γεύση. Όταν επιστρέψαμε, στρώθηκε ένα τραπέζι με ένα λευκό τραπεζομάντιλο και ένα μπουκάλι αφρώδες κρασί Ferrari, πικραλίδες τουρσί και τοπικά τυριά – νόστιμα μαζί τους Μουγκόλιοένα σιρόπι παλαιωμένο σε βαρέλι από κουκουνάρια.

Η παρουσία σε αυτό το φεστιβάλ δασών ήταν μια στιγμή για να σκεφτούμε τι έχει να προσφέρει αυτός ο ορεινός θύλακας στη βόρεια Ιταλία. Ναι, υπάρχουν δραματικές κορυφές και καθαρές όψεις βράχου για τους τοξικομανείς της αδρεναλίνης, αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να βυθιστείτε στη φύση – είτε κολυμπώντας σε μια φυσική πισίνα, σκαρφαλώνοντας στις κορυφές των δέντρων ή μαζεύοντας αρωματικά φύλλα για να προσθέσετε σε ένα καλοκαιρινό ψεκασμό. Προσθήκη.

Το ταξίδι διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Τουρισμού Madonna di Campiglio. campiglio dolomiti.it. Δωμάτιο για δύο άτομα στο Pra de la Casa δικαστικά έξοδα 168 € B&B και στο Pimont Alpine Chalet 160 € διανυκτέρευση με πρωινό. Biolago Pinzolo (7 € ανά ενήλικα, 3 € μετά τις 4:30 μ.μ)