«Μπροστά βρίσκονται δρόμοι της Τοσκάνης με κυπαρίσσια που περιμένουν να τους ανακαλύψετε»: τα καλύτερα οδικά ταξίδια των αναγνωστών

By | April 26, 2024

Αργοί δρόμοι στην ηλιόλουστη ενδοχώρα της Τοσκάνης

Οδηγώντας μέσα στους λόφους της Τοσκάνης ένα απόγευμα του Αυγούστου, ο ήλιος που έδυε αργά στη μουντή, καταιγιστική ζέστη, ήταν μια από τις πιο όμορφες εμπειρίες που είχα ποτέ. Οδηγήσαμε αργά με το παλιό μας Polo σε μικρούς δρόμους με στροφές κοντά στη Σιένα και συνηθίσαμε στον ρυθμό που ζουν οι ντόπιοι. Η ειρηνική αγκαλιά του τρόπου ζωής της Τοσκάνης ήταν αισθητή σε κάθε στροφή, σε κάθε χαμόγελο που βλέπαμε και κάθε αμπελώνα που παραβλέπαμε. Τα κυπαρίσσια που πλαισιώνουν άλλους δρόμους που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμη στο βάθος αύξησαν το δέος μας για το περιβάλλον μας.
Lotta

Ιππασία στις πεδιάδες και τις κορυφές της Σλοβενίας

Μια εβδομάδα στη δυτική Σλοβενία ​​προσφέρει όλα όσα θα μπορούσατε να θέλετε από ένα ευρωπαϊκό οδικό ταξίδι – εκπληκτική θέα στο βουνό, εύκολες διαδρομές μεταξύ στάσεων και, ίσως το πιο σημαντικό, γραφικούς αλλά καλοδιατηρημένους δρόμους. Στη Λιουμπλιάνα, πάρτε ένα αυτοκίνητο, οδηγήστε βόρεια προς τις λίμνες Bled και Bohinj και, στη συνέχεια, στρίψτε αργά προς τα νότια, διασχίζοντας την αμπελουργική κοιλάδα Vipava, μέχρι τις σπηλιές και τα κάστρα στην πλευρά του βράχου της Postojna. Τέλος, ολοκληρώστε το ταξίδι σας στην παραλιακή πόλη Piran για μια υπαίθρια ημέρα σπα στις αλυκές του φυσικού πάρκου Sečovlje Salina και θέα στην αφρώδη Αδριατική Θάλασσα με ένα ποτήρι σλοβένικο κρασί στο χέρι.
Χόλι Ρ

Συμβουλές από τους αναγνώστες του Guardian Travel

Κάθε εβδομάδα ζητάμε από τους αναγνώστες μας συστάσεις από τα ταξίδια τους. Μια επιλογή από συμβουλές θα παρουσιαστεί στο διαδίκτυο και ενδέχεται να εμφανιστούν σε έντυπη μορφή. Για να συμμετάσχετε στον πιο πρόσφατο διαγωνισμό, επισκεφτείτε την αρχική σελίδα Συμβουλές αναγνώστη

Η φουρκέτα λυγίζει από το Κόμο μέχρι την Κονστάντζα

Το ταξίδι μου με μοτοσικλέτα από τη λίμνη Κόμο στην Ιταλία στη λίμνη της Κωνσταντίας στη Γερμανία πάνω από το υπέροχα στροφές πέρασμα Splügen ήταν φανταστικό. Με λαμπερή ηλιοφάνεια και άρωμα γλυσίνας στον αέρα, ανεβαίνουμε και πάνω από το πέρασμα, στην αρχή του οποίου υπάρχουν πινακίδες Tornant (Φουρκέτα λυγίζει) Ας προχωρήσουμε Λόγω Tornanti (δύο φουρκέτες) και τέλος μια προειδοποίηση Μolti Τορνάντι καθώς ο δρόμος με στροφές μέχρι την απότομη βουνοπλαγιά φαίνεται. Με σαρωτικές καμπύλες κατεβαίνει στην Ελβετία, μέσα από το μικρό κρατίδιο του Λιχτενστάιν σε μόλις 30 λεπτά περίπου, διασχίζοντας μέρος της Αυστρίας και καταλήγοντας στη Γερμανία. Μια άφιξη αργά το απόγευμα στο Immenstaad στις όχθες της λίμνης της Κωνσταντίας και η ευκαιρία να δοκιμάσετε το τοπικό κρασί για να γιορτάσετε μια υπέροχη βόλτα με ποδήλατο ήταν τέλεια. Πέντε χώρες σε πέντε ώρες.
Stephen Shaw

Μια αληθινή ιστορία από τα βουνά του Τροόδους στην Κύπρο

Στα βουνά του Τροόδους της Κύπρου ξεμείναμε από βενζίνη στη μέση ενός χωριού μια Κυριακή πρωί μετά την οδήγηση στους τρομακτικούς ορεινούς δρόμους. Οι χωρικοί χτύπησαν τις πόρτες για να ξυπνήσουν τον άνδρα που επάνδρωνε την αντλία βενζίνης ενώ μας σέρβιραν σνακ με τυρί και μαύρο καφέ. Δεν δέχονταν τις προσφορές μας για χρήματα, οπότε αγοράσαμε κυριολεκτικά όλες τις ντομάτες από αυτούς! Θυμάμαι δάκρυα από το γέλιο καθώς σκεφτόμουν τι θα κάναμε με όλα αυτά. Το καλύτερο ταξίδι που έκανα ποτέ.
Ζωή

Στο δρόμο της επιτυχίας στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Αφού οδηγήσαμε τους παράκτιους δρόμους του Μαυροβουνίου, αποφασίσαμε να κάνουμε ποδήλατο στην ενδοχώρα στην ορεινή Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Μετά από μια συνοριακή διάβαση σε υψόμετρο σχεδόν 1.000 μέτρων, κατηφορίσαμε σε μια όμορφη χώρα με φαρδιές πεδιάδες και άδειους δρόμους. Απολαύσαμε ένα τμήμα του μονοπατιού Ćiro, μιας πρώην σιδηροδρομικής γραμμής που μετατράπηκε σε ποδηλατόδρομο και απολαύσαμε την εντυπωσιακή διαδρομή 100 μιλίων στους λιθόστρωτους ορεινούς δρόμους προς το Μόσταρ. Το εννιάημερο οδικό ταξίδι μέσω της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης ήταν αξέχαστο – μια αντιπαράθεση ομορφιάς και πολέμου – ένα ποικίλο τοπίο με ένα σημαδεμένο παρελθόν που εμφανίζεται σε πινακίδες ναρκών ξηράς, βομβαρδισμένα σπίτια και πράσινες κοιλάδες.
Γκουέν Σιμ

Αλπικά ύψη σε ταξίδι μετ’ επιστροφής από το Μόναχο

Μετά από μια μέρα περιήγησης στα αξιοθέατα στο Μόναχο, οδηγήσαμε νότια στο Ötztal στην Αυστρία. Εδώ μείναμε μια νύχτα στο Hotel Stern και στη συνέχεια πεζοπορήσαμε μέχρι το Farst ύψους 1.450 μέτρων για να απολαύσουμε τη θέα. Στη συνέχεια, χαλαρώσαμε στο Aqua Dome και επιπλεύσαμε στις παραδεισένιες εξωτερικές πισίνες καθώς το φεγγάρι κοίταζε πίσω από τα βουνά. Στο επόμενο στάδιο πήραμε τον High Alpine Road Timmelsjoch (Μάιος-Οκτώβριος) και διασχίσαμε την Ιταλία σε υψόμετρο σχεδόν 2.500 μέτρων. Μείναμε στο Albergo Hochfirst, ψηλά στα βουνά με θέα που κόβει την ανάσα. Την επόμενη μέρα κατευθυνθήκαμε δυτικά και μπήκαμε στην Ελβετία στο Müstair, όπου θαυμάσαμε το πανέμορφο Αββαείο των Βενεδικτίνων του Αγίου Ιωάννη που έχει κηρυχθεί παγκόσμια κληρονομιά της UNESCO. Στο Νταβός, 50 μίλια δυτικότερα, πήραμε το Schatzalpbahn στα 1.800 μέτρα και απολαύσαμε ένα συναρπαστικό πανόραμα και έναν αναζωογονητικό περίπατο. Στη συνέχεια οδηγήσαμε στις όχθες της λίμνης Walen και της λίμνης της Ζυρίχης στη Ζυρίχη, όπου επισκεφτήκαμε μουσεία και περπατήσαμε στον ελβετικό πολιτισμό, την ιστορία και την αρχιτεκτονική. Η τελευταία μας στάση πριν επιστρέψουμε στο Μόναχο ήταν το Lindau στη λίμνη της Κωνσταντίας, όπου καθίσαμε σε μια ρουστίκ μπιραρία κάτω από καστανιές και κοιτάξαμε τις πανύψηλες Άλπεις στην άλλη πλευρά της λίμνης.
Marei

Ποτάμια και καταρράκτες, Ζάγκρεμπ στο Ντουμπρόβνικ

Το οδικό μας ταξίδι ξεκίνησε στο Ζάγκρεμπ, το οποίο έχει εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής και εξακολουθεί να έχει υπέροχες γαστρονομικές λιχουδιές. Το επόμενο λιμάνι μας ήταν το εκπληκτικό Εθνικό Πάρκο Λιμνών Plitvice με τους καταρράκτες και τα δάση του, πριν κατευθυνθούμε σε έναν όμορφο δρόμο 120 μιλίων προς το Skradin, ένα κρυμμένο στολίδι της ιστιοπλοϊκής πόλης και μια τέλεια βάση για ένα ταξίδι στο Εθνικό Πάρκο Krka με πολλά άλλα ποτάμια και καταρράκτες. Στη συνέχεια πήγαμε στο Σπλιτ, όπου απολαύσαμε τη θέα στην παλιά πόλη από το καμπαναριό του 12ου αιώνα του καθεδρικού ναού του Αγίου Δομνίου. Από το Σπλιτ κάναμε επίσης ένα χαλαρωτικό ταξίδι με πλοίο στο Hvar. Πίσω στο ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, οδηγήσαμε 150 μίλια νότια προς το πολυσύχναστο αλλά εξαιρετικά όμορφο Ντουμπρόβνικ – επίσης ένα υπέροχο μέρος για φαγητό.
Σοφία

Μια απότομη διαδρομή στην Προβηγκία

Το La Garde-Freinet είναι ένα καλοδιατηρημένο μεσαιωνικό χωριό με συναρπαστική ιστορία περίπου 10 μίλια στην ενδοχώρα από το Saint-Tropez. Τα στενά δρομάκια και το ορεινό ανάγλυφο έχουν βοηθήσει να μην πλημμυρίσει η περιοχή από τουρίστες. Όταν ήμουν έφηβος, οδηγούσαμε αυτούς τους ορεινούς δρόμους, θαυμάζοντας το όμορφο τοπίο και βασιζόμενοι στις οδηγικές ικανότητες των γονιών μου για να πλοηγηθούμε σε γκρεμούς και χωματόδρομους. Το χωριό σίγουρα αξίζει μια συναρπαστική βόλτα. Τα όμορφα πέτρινα σπίτια, τα βαθιά δάση από καστανιές και φελλό και τα μακρινά περιγράμματα των Alpes-Maritimes θα κατακτήσουν κάθε καρδιά.
Σάρα

Νότια της Νάπολης στο δρόμο προς τον Ασπρομόντε

Ένας Ιταλός πωλητής παγωτού μου είπε το περασμένο καλοκαίρι για ένα λιγότερο γεμάτο αλλά εξίσου εντυπωσιακό οδικό ταξίδι εναλλακτικό της ακτής του Αμάλφι: τον υποβλητικό δρόμο Violet Coast στην Καλαβρία. Εμπνευσμένοι από τον έπαινο του, οδηγήσαμε το αυτοκινούμενο μας τροχόσπιτο 260 μίλια νότια από τη Νάπολη – στη χερσόνησο Capo Vaticano σε έναν δρόμο με εντυπωσιακούς βράχους στη μία πλευρά που κατεβαίνουν προς τις απαλές αμμώδεις παραλίες και τα αισθησιακά γαλάζια ηλιοβασιλέματα από την άλλη. Έπρεπε να συγκεντρωθώ στο να έχω τα μάτια μου στο δρόμο, έτσι σταμάτησα στην πόλη Tropea για έναν αναζωογονητικό καφέ. Συνέχισα να κάνω ζιγκ-ζαγκ μέσα από στενά δρομάκια, περνώντας από παλιά κάστρα και βίλες, με τα βουνά του Εθνικού Πάρκου Ασπρομόντε σε απόσταση, μέχρι ένα άλλο διάλειμμα στο όμορφο χωριό Pizzo. Περισσότερος καφές και θέα στα ηφαίστεια Stromboli (από Tropea) και Etna (από Lazzaro) με τράβηξαν νοτιότερα πριν επιστρέψω στη Νάπολη μέσω Siderno και Catanzaro.
θα

Συμβουλή νίκης: Αλλαγή ταχύτητας, Saint-Malo στο San Sebastián

Ως μέρος μιας ομάδας σερφ, πήρα το πλοίο από το Πλύμουθ στο Σαιν-Μαλό και οδήγησα κατά μήκος της δυτικής ακτής της Γαλλίας μέχρι το Σαν Σεμπαστιάν, ακριβώς πάνω από τα ισπανικά σύνορα. Σταμάτησα στην πορεία για να σερφάρω στα καταπληκτικά διαλείμματα και να απολαύσω καταπληκτικό φαγητό. Τα κυριότερα σημεία περιλαμβάνουν τον εντυπωσιακό Dune du Pilat (ο μεγαλύτερος αμμόλοφος της Ευρώπης) και φρέσκο ​​φαγητό Μούλες πατάτες στο λιμάνι του Hossegor και Chipirons à la plancha (μικρό τηγανητό καλαμάρι από τη Χώρα των Βάσκων) με μια παγωμένη μπύρα παρακολουθώντας το ηλιοβασίλεμα στο Guéthary. Το Σαν Σεμπαστιάν αποδείχθηκε τόσο υπέροχο όσο υποδήλωνε η ​​φήμη του: μια όμορφη πόλη γεμάτη άλλες γαστρονομικές και αρχιτεκτονικές απολαύσεις.